X
تبلیغات
رایتل

کد های متا 

 

متا تگ چیست؟

زمانیکه یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می کند. باید آن را فهرست کند ( آن را به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند ) البته همراه با اطلاعاتی از سایت شما. اکنون موتورهای جستجوی زیادی از برچسبهای <META> استفاده می کنند. که به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی و توصیف صفحه خود را در آن قرار دهید

 این به شما کنترل بیشتر می دهد تا صفحه شما در طول یک جستجو چگونه نمایش داده شود و اغلب باعث ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.


کدهای صفحات اینترنتی از دو قسمت Head و Body  تشکیل شده اند، قسمت مربوط به head در میان دو کد <head> و <head/> و قسمت مربوط به Body در میان دو کد <body> و <body/> قرار میگیرند. کدهایی که در میان کد Body قرار میگیرند محتویات یک صفحه اینترنتی را در هنگام نمایش ایجاد می کنند ولی کدهای قسمت Head دستوراتی را شامل می شود که مربوط به نوع نمایش نوشته ها و قرار گرفتن بدنه ( CSS ها )، موتورهای جستجو، توضیحات صفحه و مواردی از این قبیل می باشد.

عمده کدهای head را css ها و meta tagها تشکیل میدهند.

متا تگ ها دستوراتی را در مورد صفحهات اینترنتی به موتورهای جستجو و کاربران ارائه می کنند که در صورت آگاهی از کاربرد و استفاده صحیح از آنها موقعیت وبلاگ و یا وبسایت در موتورهای جستجو مانند گوگل به شدت بهبود می یابد.


متاتگ REFRESH ( کد انتقال سایت یا وبلاگ به آدرس دیگر )

با استفاده از این تگ شما می توانید بینندگان سایت یا وبلاگ را به آدرس دیگری انتقال دهید. مدت زمانی را که طول می کشد تا انتقال صورت بگیرد هم بر حسب ثانیه قابل تنظیم است و عددی را که به جای حرف n در کد زیر وارد می کنید مشخص می کند که بعد از گذشت چند ثانیه بازدید کننده به صفحه مورد نظر منتقل شود. این کد Optional URL Redirect هم نامیده می شود.

این کد باید در تگ HEAD قرار بگیرد.

توجه کنید بعضی از وبلاگ ها مانند blogfa اجازه انتقال وبلاگ را به شما نمی دهند چه با کد های html وچه با کد های جاوا (استفاده از این کد ها در این سیستم های وبلاگ دهی غیر مجاز است)


<meta http-equiv="refresh" CONTENT="n;url=آدرس دقیق صفحه ای که بازدید کننده باید به آن منتقل شود">


متاتگ GENERATOR

استفاده از این متاتگ اجباری نیست ولی وجودش باعث می شود تا صفحه شما حرفه ای تر و معتبر تر باشد. این تگ مشخص می کند که شما با قدرت چه سیستمی صفحه اینترنتی تان را اجرا کرده اید.  نمونه کد:   

            

<meta name="generator" content="نام و آدرس صفحه ارائه دهنده وبلاگ و یا نام و ورژن سیستم ارائه دهنده و یا نام زبان برنامه نویسی ">



متاتگ S-BOTS

با کمک این متاتگ به موتورهای جستجو دستور میدهید که:

     _ صفحه مورد نظر را index کنند      " index "

     _ صفحه مورد نظر را index نکنند     " noindex "

     _ لینکهای موجود در صفحه را index کرده و از آنها پیروی کنند    " follow "

     _ لینکهای موجود در صفحه را index نکرده و از آنها پیروی نکنند    " nofollow "

     _ صفحه مورد نظر را به همراه لینکهای آن index کرده و از لینکها پیروی کنند    " all "   


<meta name="robots" content=" در این قسمت یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا را با توجه به درخواستتان بنویسید">


<meta name="robots" content=" follow">



متاتگ DISTRIBUTION

این متاتگ دامنه استفاده وب سایت شما را مشخص میکند. به این معنا که مطالب و محتوای شما مخاطبان جهانی دارد و یا مختص به محدوده خاصی است.

     _ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطبان جهانی دارد از مقدار " global "

     _ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطب خاص دارد از مقدار " local "


<meta name="distribution" content="در این قسمت از یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا استفاده کنید ">



متاتگ  COPYRIGHT

استفاده از این متاتگ در صفحاتی که متون و یا تصاویری را در بر دارند که حق تولیدشان مربوط به مسئول وبسایت می باشد رایج است.


<meta name="copyright" content="نام شما و یا نام شرکت مربوطه | تاریخ">



متاتگ AUTHOR

این متاتگ، نویسنده وبسایت و یا وبلاگ را مشخص می کند.


<meta name="author" content=" نام نویسنده">



متاتگ LANGUAGE

این متاتگ زبان صفحات اینترنتی را مشخص می کند.

توضیح: برای زبان فارسی می توانید از یکی از دو اسم farsi و یا persian استفاده کنید البته پیشنهاد شده از fa استفاده کنید یا می توانید هرسه را با هم استفاده کنید و یا نام زبان مورد نظرتان را از این لیست انتخاب کنید: اسامی زبانهای مختلف دنیا


<meta http-equiv="language" content="نام زبان مربوطه را وارد کنید">


<meta http-equiv="language" content="farsi">
<meta http-equiv="language" content="fa">
<meta http-equiv="language" content="persian">



متاتگ CLASSIFICATION

با استفاده از این متاتگ موضوع وبسایت یا وبلاگ را مشخص می کنید. استفاده از این کد باعث می شود تا موتورهای جستجو وبسایت شما را در طبقه و مضوع اصلی اش به نمایش بگذارند.


<meta name="classification" content=" موضوع وبلاگ یا وبسایت">



متاتگ DOCUMENT EXPIRES

با استفاده از این متاتگ برای صفحه مورد نظرتان تاریخ مصرف تعیین می کنید و طبق تاریخی که شما تعیین کرده اید محتویات صفحه مورد نظر پنهان خواهد شد.


<meta http-equiv="expires" content=" تاریخی که برای انقضای مطالب در نظر دارید">


مثال: <meta http-equiv="expires" content=" Sun, 09 Jan 2008 00:00:01 GMT">



متاتگ REPLY TO

این کد مشخصاتی از نویسنده در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد و به نوعی اطلاعات صفحه را تکمیل می کند تا در صورتی که کسی مایل بود نظری را برای نویسنده ارسال کند آدرسی از او داشته باشد.


<meta http-equiv="reply-to" content="you@yourweb.com (نام نویسنده)">



متاتگ KEYWORDS

این متاتگ یکی از اصلی ترین و رایج ترین متاتگهایی است که وجودش در یک صفحه اینترنتی به شدت لازم است. شما باید کلمات کلیدی را که مربوط به محتوای وبلاگ یا وبسایتتان می شود در این تگ بگنجانید تا موتورهای جستجو صفحات شما را بیابند. فراموش نکنید که نوشته های موجود در این تگ در صفحه اینترنتی نمایش داده نمی شوند و همین طور استفاده بیش از هزار کاراکتر در این تگ مجاز نیست.


<meta name="keywords" content="کلمات کلیدی ">



متاتگ Description

این متاتگ هم مانند متاتگ keywords بسیار لازم و ضروریست. در این کد شما می توانید توضیح مختصر و مفیدی را در مورد صفحه مورد نظر ارائه دهید. این توضیح باید گویای فعالیت و محتوای وبلاگ و یا وبسایت باشد بنابراین از نوشتن هر گونه جملات تبلیغاتی مانند: اولین سایت تفریحی،  بزرگترین سایت هنری و یا سلطان بی رقیب دانلود ایران و موارد مشابه بپرهیزید.


<meta name="description" content=" توضیحات مربوط به محتوا و فعالیت وبسایت و یا وبلاگ">


نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد