X
تبلیغات
رایتل

بسیاری از مواقع با این سوال مواجه می‌شویم که استفاده از مثلا فلان غذای رژیمی برای لاغر شدن خوب است یا نه؟
عکسی که می‌بینید در واقع پاسخ زیبایی به همین سوال است.

در چنین مواقعی اولین چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که غذای مورد نظر از چه لحاظ رژیمی محسوب می‌شود.

مثلا فلان ماست کم‌چربی قطعا در مورد کسانی که باید مراقب چربی مصرفی‌شان باشند رژیمی است. اما اگر شما از یک برنامه غذایی آکادمیک که از روش کالری شماری استفاده می‌کند پیروی کنید قطعا برای شما رژیمی محسوب نمی‌شود.

برای اینکه بدانید می‌توانید این غذا را مصرف نمایید باید برچسب تغذیه‌ای را مطالعه کنید . کمی به این تصویر دقت نمائید.

 

در مثال بالا سه نوع از یک غذا را می‌بینید نوع اول از چپ نوع معمولی است که هر ۶۵ گرمش ۱۰۰ کیلوکالری انرژی و ۲ گرم چربی دارد. نوع دوم - وسط - کم‌چرب است که هر عددش ۴۳ گرم وزن و ۷۰ کیلوکالری انرژی و ۱ گرم چربی دارد و نوع کناری ان از نوع بدون شکر افزوده است که هر عددش ۴۰ گرم و ۲۵ کیلوکالری انرژی دارد.

اگر نوع کم‌چربی این غذا بجای ۴۳ گرم ۶۰ گرم وزن داشته باشد و به عبارتی اگر از نوع وسطی یک و نیم عدد بخورید انرژی معادل ۱۰۶ کیلوکالری و چربی معادل ۱.۵ گرم وارد بدن شما می‌شود.

به عبارتی اگرچه این نوع کم چربی در وزن مساوی نیم‌گرم کمتر چربی به بدن شما وارد می‌کند اما کالری بیشتری وارد بدن‌تان می‌کند. پس لطفا از این به بعد وقتی برچسب تغذیه‌ای غذاها را مطالعه می‌کنید به اندازه مقداری که می‌خورید هم توجه کنید.


نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد