♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

داستانهای کوتاه و مطالب جالب و خواندنی
♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

داستانهای کوتاه و مطالب جالب و خواندنی

ارزان ترین کارت های گرافیک

کارت های گرافیک  

ورود نسخه یازدهم از DirectX مانند ویرایش دهم با هیاهو و سر و صدا همراه نبود، اما برای کاربران تخصصی و افرادی که از نزدیک اخبار فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری را دنبال می کنند، با تازه های زیادی همراه بود.

به طور خاص اگر از طرفداران محصولات گرافیکی Ati باشید بیشتر متوجه تاثیرگذاری این تغییر نسل در روند عرصه محصولات جدید و صف بندی غول های گرافیک جهان در ماه های اخیر خواهید شد.

ارزان ترین کارت های گرافیک

زمانی که انویدیا اولین تراشه گرافیکی پشتیبان از DirectX10 را به بازار عرضه کرد، هیچ کس تصور نمی کرد که Ati بر هرج و مرج و در حال ادغام، به گونه ای حرکت کند که ظرف مدت چهار سال بتواند گوی سبقت را از این غول بی شاخ و دم برباید و زودتر از آن، پرچم خود را بر قله یازدهم مایکروسافت برافرازد.

اما Ati از انجام این مهم سربلند بیرون آمد و با معرفی کارت های گرافیک Radeon HD5870 خود در شهریور امسال، شروع به سهم گیری از ابزار نسل جدید محصولات گرافیکی کرد.

کارت های گرافیک

برخلاف انویدیا که در دو نسل اخیر محصولات خود با کندی و لختی فراوانی دست به عرضه محصولات رده های میانی و ارزان قیمت خود می زند. Ati این بار با یک برنامه ریزی دقیق و زمانبندی شده، در فاصله هایی کوتاه، اقدام به عرضه محصولات نسل جدید خود در رده های میانی و پایین کرده است.

بعد از معرفی گرافیک های نسل HD5000 از سوی Ati هیچ کس تصور نمی کرد که مهندسان این شرکت به معماری تا این حد بهینه و اقتصادی رسیده باشند که بتوانند ظرف چهارم ماه، کارت های گرافیک 80 دلاری این نسل را با قابلیت پشتیبانی DirectX11 به بازار عرضه کنند.

Ati ماه گذشته کارت های گرافیک Radeon HD 5450 خود را نیز روانه ویترین فروشگاه ها کرد. برای بسیاری از کاربران رایانه های شخصی که نیازهای حرفه ای ندارند و بودجه ای محدود برای خرید کارت گرافیک دارند، این محصول ایده آل است.

کارت های گرافیک

این دو کارت با قیمتی بسیار نزدیک به هم، یکی با توان پردازشی بالاتر و دیگری با میزان حافظه گرافیکی بیشتر، با هدف حضور در رده گرافیک های زیر 100 دلار روزانه بازار شده اند.

گیگا بایت کارت R54SC-lGI را با یک سینک خنک کننده نسبتاً بزرگ و میزان حافظه یک گیگا بایت تولید کرده است. حافظه ها از نوع DDR3 بوده و کارت مبتنی بر درگاه PCI-Express2.0 است.

خروجی های DVI ، D-sub و HDMI بر روی پانل پشتی این کارت قرار گرفته اند و خروجی Displayport حذف شده است. دلیل این موضوع آن است که Ati اجازه استفاده از این درگاه را بر روی کارت های ارزان قیمت از تولید کنندگان گرفته است.

همچنین دیگر خبری از EyeFinity نیست، زیرا تراشه HD5450 توان پشتیبانی از دقت های بسیار بالا را ندارد. دلیل حذف Display Port نیز شاید همین نکته باشد.

کارت دیگر گیگابایت یعنی R54OC 5121 از نظر شکل ظاهری مجهز به یک سینک و فن بسیار کوچک است که در مجموع سیستم خنک کننده کوچک تری را تشکیل می دهند.

در این کارت که نمونه اورکلاک شده است، فرکانس پردازنده گرافیکی تا 700 مگاهرتز و فرکانس حافظه ها تا 1600 مگا هرتز افزایش داده شده است و به این ترتیب توان پردازشی تا 9 درصد افزایش یافته و از سویی میزان حافظه نیز به 512 مگابایت کاهش پیدا کرده است.

این کارت اندک قیمت بیشتری دارد و از نظر توان پردازشی نیز سریع تر است.

کارت های گرافیک

گیگابایت در ساخت این دو کارت گرافیک از حافظه های خوش کیفیت hynix بهره برده است.

این شرکت پیش تر نیز مدل میان رده HD 5570 را که Ati را برای تحت فشار قرار دادن کارت های گرافیک Gt240 انویدیا روانه بازار ساخته بود، ارایه کرده بود.

 

از امکانات جانبی این کارت ها می توان به فناوری ساخت 40 نانومتری اشاره کرد که کاهش مصرف توان و بهینه کار کردن از عینی ترین پیامدهای آن است.

این کارت به گونه ای طراحی شده است که از نظر مصرف توان، کم مصرف ترین کارت گرافیک مجزای موجود در بازار باشد.

از آنجا که Ati معیار سنجش میزان کارایی را بر اساس مساحت تراشه و توان مصرفی میسنجد. HD 5450 نمونه کاملی از توان مهندسی Ati است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد