♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

داستانهای کوتاه و مطالب جالب و خواندنی
♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

داستانهای کوتاه و مطالب جالب و خواندنی

غذاهای خوش* اخلاق*کننده را بشناسیم

غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟-

 

سلامت نیوز :این جمله را شنیدید که می*گوید یک سیب در روز بخور و دیگر دکتر نرو اما این جمله را می*توانیم اینطور هم تغییرش بدهیم، یک سیب در روز بخور و خوش*اخلاق شو.

محققان در حال بررسی ارتباط بین مصرف غذاها و حسی هستند که بعد از خوردن آنها در بدن ما ایجاد می*شود. مدارکی وجود دارد که می*گوید تغییر رژیم غذایی می*تواند روی متابولیسم بدن و مواد شیمیایی مغزی تاثیر گذاشته و نهایتا روی خلق و خوی ما تاثیر بگذارد.
غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟-



شروع کنید:
کربوهیدرات*های طلایی
کربوهیدرات*ها اگر چه در رژیم غذایی باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرند اما برای تقویت انرژی و خلق و خو بسیار حیاتی هستند. کربوهیدرات*ها ارجحیت اول بدن برای سوخت هستند و می*توانند سطح سروتونین بدن را هم افزایش بدهند. غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟-اما نکته کلیدی پرهیز از مصرف شیرینی*ها است که می*تواند قندخون را بالا ببرد و به خستگی و بی*حالی منجر شود. به جای آن باید به سراغ کربوهیدرات*های حاصل از غلات و حبوبات و نان گندم برنج قهوه*ای رفت. بدن خیلی آهسته از این مواد استفاده می*کند و در نتیجه قند خون در حد متعادل حفظ شده و انرژی هم همچنان پایدار خواهند ماند.  

 غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟-


خشکبار:


غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟- 

 

گوشت لخم :

ماهی سالمون :ماهی*های چرب سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مطالعات نشان می*دهد این مواد بدن را در مقابل افسردگی محافظت می*کنند. امگا 3 موجود در ماهی*ها مزایای متعدد زیادی دارد که از آن جمله می*توان به سلامت ماندن قلب اشاره کرد. در کنار ماهی*ها، خشکبار و سبزی*های برگ سبز تیره هم دارای امگا هستند.صبحانه*های خلق*افزابرای هر کسی که می*خواهد انرژی و خلق خوی خود را تقویت کند، فرار از صبحانه راهکار مناسبی نیست.مطالعات حاکی از آن است که افرادی که هر روز صبح صبحانه می*خورند پرانرژی*تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق*ترند. صبحانه*ای که دارای فیبر فراوان و مواد مغذی مثل کربوهیدرات*ها (شامل غلات کامل باشد) چربی*های مفید و پروتئین*های مناسب باشد بهترین صبحانه*ها هستند. 

غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟-
وعده*های مکرر:
یکی دیگر از راه*های تنظیم قندخون و پرانرژی بودن و خلق مثبت خوردن وعده*های کوچک اما متعدد هر 3 تا 4 ساعت یک بار است.غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟-
میان*وعده*هایی متشکل از کره بادام زمینی روی کراکرهای تهیه شده از غلات و گندم به اضافه یک ساندویچ گوشت بدون چربی و سالاد به همراه شیر و لبنیات بهترین میان*وعده*ها است.

گوشت گوساله و گاو لخم و مرغ خام، جوجه بدون پوست و کباب*های ترکی بدون چربی لخم منبع پروتئین هستند که خود پروتئین* حاوی آمینواسید تیروسین است. تیروسین سطح دوپامین و نوراپی* نفرین را تقویت می*کند. این دو مواد شیمیایی مغزی می*تواند به شما کمک کنند که هوشیارتر بوده و تمرکزتان بیشتر شود.گوشت*ها همچنین حاوی ویتامین* ب 12 هستند که از بی*خوابی و افسردگی جلوگیری می*کنند.غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده کدامند؟- 
خشکبارهایی مثل بادام، پسته و گردو سرشار از پروتئین هستند اما دارای منیزیم هم هستند، (ماده معدنی که نقش حیاتی در تبدیل قند به انرژی بازی می*کند) تحقیق*ها نشان می*دهد کمبود منیزیم در بدن می*تواند سبب تخلیه انرژی از بدن شود. منیزیم همچینن در غلات کامل مخصوصا حبوبات وجود دارد. خشکبار همچنین حاوی سلنیوم هستند که این نوعی ماده طبیعی تقویت*کننده خلق و خو است. مطالعات نشان داده است که بین سطوح پایین سلنیوم و خلق پایین ارتباط وجود دارد. این ماده معدنی همچنین در گوشت*ها، غذاهای دریایی، دانه*ها و غلات وجود دارد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد