♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

داستانهای کوتاه و مطالب جالب و خواندنی
♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

♥♥♥ رازها : داستان و سرگرمی ♥♥♥

داستانهای کوتاه و مطالب جالب و خواندنی

خودرویی که در جهان ماتریسی شتاب میگیرد

 

 

خودرویی که در جهان ماتریسی شتاب می*گیرد


دانش > فناوری - بی.ام.و در تلاش برای همگامی با جهانی که به سمت شبکه شدن پیش می رود، خودرویی را طراحی کرده که در سه سطح با انسان و جهان پیرامون در تعامل است. نمایش بصری این ارتباط به عهده فیبرهای نوری خواهد بود.

 

 

در جهانی زندگی می کنیم که همه چیز دارد به سمت شبکه شدن پیش می رود. اگر بخواهیم در این ماتریس جهانی نگاهی کوتاه به خودروهای آینده داشته باشیم، مطمئنا نمونه مفهومی بی.ام.و Vision ConnectedDrive که ماه آینده در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درخواهد آمد، بهترین گزینه خواهد بود. این رودستر که دو سرنشین خواهد داشت، چه از لحاظ طراحی و چه از نظر نوآوری در فناوری می تواند بخش بی نقصی از آینده جهان شبکه ای باشد.
بی.ام.و با طراحی نمونه مفهومی ویژن کانکتد درایو توان بالقوه صنعت خودرو در به کارگیری فناوری هایی را به نمایش گذاشته که می توانند آرامش، ایمنی، اطلاع رسانی و تفریح درون خودروهای آینده را به بهترین شکل ممکن با یکدیگر تلفیق کنند. 

  
 

در این خودرو لایه های متعددی برای ایجاد ارتباط میان راننده و سرنشین با خودرو و فضای اطراف آن طراحی و شبکه پیچیده ای از فیبر نوری به کار گرفته شده تا این ارتباط را در هر سطح به نمایش بگذارد. به کمک این شبکه نوری می توان تمامی اطلاعاتی که در هر سطح و هر فرمان ردوبدل می شوند را از ابتدا تا انتهای انجام این فعالیت ها دنبال کرد.
بخش داخلی خودرو از سه لایه تشکیل شده که شامل آسودگی، ایمنی و تفریح همراه با تبادل اطلاعات می شوند. برای هر لایه ارتباط نوری اختصاصی تعریف شده که به وسیله رنگ، بافت، حرکت و حتی ریتم متفاوتی فعالیت های انجام شده در آن لایه را از طریق سطوح شفاف و فیبر نوری نشان می دهد. 

 

لایه اول که روی ایمنی تمرکز کرده و مرکز توجه آن راننده است، به رنگ قرمز طراحی شده و فضا اطراف راننده را در بر خواهد گرفت. این لایه به شکل یک مخروط تا فضای میانی کاپوت امتداد خواهد داشت. 

 

لایه دوم که محاط به لایه اول است و دیگر سرنشین خودرو را نیز در برخواهد گرفت، لایه تفریحی- اطلاعات است. شبکه نوری این لایه که ارتباطات انسانی و اجتماعی را در برمی گیرد، به رنگ آبی طراحی شده است. 

 

آخرین لایه که فعالیت های آن توسط شبکه نوری سبز به نمایش درخواهد آمد، روی فضای خارجی خودرو و ارتباط متقابل آن با جهان پیرامون متمرکز است. در این خودرو جای آینه های بغل به دو آنتن داده شده تا امکان دریافت اطلاعات از فضای اطراف آن فراهم شود.  

 

این لایه های ارتباطی که با قطعات خودرو یکپارچه شده اند، می توانند از طریق ماتریسی که آنها را در برمی گیرد، اطلاعات را به شکل اختصاصی در اختیار راننده قرار دهند. به عنوان مثال چراغهای جلو و عقب خودرو با حسگرهایی یکپارچه شده اند که می توانند حجم ترافیک و دیگر مؤلفه های خارجی را دریافت کرده و مستقیما آنها را در اختیار راننده قرار دهند.
در این نمونه مفهومی زبان طراحی تازه بی.ام.و که بخشی از آن بدنه و کاپوت کشیده و صندلی هایی است که به پشت می خوابند در کنار بدنه سخت و خطوط روان کاملا متمایز، به کار گرفته شده است. نتیجه این تلفیق خودرویی است که حتی در حالت سکون نیز سایه روشن ها آنرا در شتاب و حرکت نشان خواهند داد. درهای خودرو کشویی هستند و روی محور افقی حرکت می کنند، به همین دلیل این بی.ام.و تازه می تواند با درهای باز به حرکت ادامه دهد و تعامل بیشتری با جهان پیرامون داشته باشد.
در ویژن کانکتددرایو، بخشی از فناوری های امروزی نیز به کار گرفته شده اند که از میان آنها می توان به Advanced Head-Up Display اشاره کرد. در این فناوری نمایش سه بعدی اطلاعات به شکلی پیش بینی شده که همه چیز مستقیما در خط دید راننده باشد. این نمایشگر با ترکیب اطلاعات واقعی و فناوری های مجازی به رانندگان اجازه می دهد به تمامی اطلاعات سریع و کامل دسترسی داشته باشند و بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین تصمیم را بگیرند. 


علاوه بر این مجموعه ای از امکانات قابل برنامه ریزی برای رانندگان پیش بینی شده که می توانند به کمک آنها از دریافت اطلاعات متعدد تا شنیدن موسیقی و تغییر جلوه های بصری را شخصی سازی کنند. در حقیقت این بی.ام.و ویژن جدید سطح تازه ای از تعامل با ابزارهای شخصی شده و محیط پیرامون را از طریق یک ماتریکس منحصر به فرد در اختیار انسان آینده قرار خواهد داد که برای دسترسی به آنها، حرکت یک انگشت روی صفحات لمسی کافی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد